WELCOME.

Tuesday, January 25, 2011

Kayuhan 5 Beradik, KKB





Salam..

16 Januari 2011.. ProCity MTB telah menyertai jamboree buat kali pertama tahun 2011 yang telah berlangsung di Kuala Kubu Bharu.. Seawal jam 6.45 pg, aku (Zaim) dan Ironman sarapan pagi di kedai mamak Proton City.. Sebelum ke kdai mamak, aku sakit perut..Soo, trlewat la ckit.. Minx ampun kpd Ironman kerna trpkase menunggu aku.. Emergency.. hehehe.. Setelah breakfast, kami brtolak ke KKB jam 7.30 pg.. Aku pn agak teruja sbb first time ikut pergi jamboree.. hehe.. Dlm perjalanan, kami sebenarye risau sbb kami pn da lewat.. Tkot2 da mule.. Setelah tiba di KKB, alhamdulillah jamboree masih belum dimulakan.. Ade lg geng yg lewat tiba.. Nasib2.. hehe.. Setelah tiba, masing2 brgegas ke kaunter pendaftran.. Yelaa, de cabutan bertuah.. Basikal sebijik.. Sape xnk.. hehe.. Setelah membuat pendaftaran, geng2 ProCity membuat pemeriksaan terakhir basikal.. Hampir 15 minit menunggu, maka jamboree brmula setelah ucapan dari pengerusi As Sakinah dan bacaan doa.. Pe lg, aku pn snap laa pix.. Then, aku naik laa cm moto cross nie oleh pakcik As Sakinah.. Sbb nak snap pic.. Aku dgn x pkai helmet yee, selambe jek bwk cm kejar bini lari.. hehehehe.. Tapi, pape pn, thanks kpd pakcik tuh sbb sudi bwk aku.. hehe.. Setelah dah msok offroad, aku sendiri tgk, mmg agak mencabar buat penunggang2.. Tapi aku hanye separuh jln jek sbb moto yg aku naiki tu xleh bwk aku sbb risiko tinggi.. So, aku pn patah balik ke tmpt prmulaan.. Dalam sejam lebih menunggu, beberapa rider patah blik.. Sbb dieowg da sesat.. Kate dieowg laa.. Aku hanye mendgr.. Trmasok laa pakcik Saiful SAAB kite.. Org pertame Procity MTB tiba di tmpt permulaan.. hehehe.. Jam hampir pkul 1, kesume rider tiba di tmpt penamat.. Alhamdulillah.. Kesume geng2 ProCity MTB selamat tiba.. Setelah rehat dan makan tgh hari, maka penyampaian hadiah cabutan brtuah.. Kesemua geng2 Procity MTB mendapat cabutan brtuah kecuali pakcik Saidul SAAB.. hehehe.. X dapat sbb awal sgt patah blik kot.. hehehe.. Pape pn, TAHNIAH kpd geng2 ProCity MTB yg telah menyertai jamboree pada kali ini dan juga kpd As Sakinah kerana telah menganjurkan jamboree dgn jayanya.. Tahniah diucapkan..

Ketika di kdai mamak sebelum brtolak

 Wajah ceria setelah tiba di KKB.. First time jamboree.. hehe

Brsama dgn Ironman

Ironman brsama dgn jentera nya.. Tgh mencari kuasa.. hehehe 

Sesi pendaftaran

Tempat permulaan

Ironman brsama dgn (lupa la plak. hehehe)

Ucapan dri pengerusi As Sakinah dan bacaan doa

Kayuhan brmula

 Peace No War !

Cikgu Mat Nor dri Slim River

Senyuman dri pakcik Sahak.. hehe

Cikgu Arman.. First time jamboree..

Ironman.. 1 Malaysia.. hehehe

Kelajuan impak maksima

Pakcik Abad dgn penuh gaya ketika memasuki jln offroad

Ironman

Pakcik Zaki.. Ugut aku soruh ambil gmbr dia byk2 kalo x aku blik jln kaki ke Tg.. hehehehe

Nmpk jek camera, mesti posing.. hehe

Antara rider yg menhabiskn trail

Antara rider yg mendapat cabutan brtuah

Wajah ceria setelah mendapat cabutan brtuah

Perjalanan blik ke Tg Malim


Posted By, Mohamad Zaim

No comments:

Post a Comment

Popular Posts