WELCOME.

Monday, March 1, 2010

TRAGEDI SADIS KE JAMBOREE SERI ISKANDAR

Salam...

Sabtu, 20/02/2010... Team Procity MTB, TM Bikers & Assakinah CC bertolak dari destinasi masing2 menuju ke Seri Iskandar. Ujang & aku mewakili Procity MTB bertolak dari Proton City, Tanjong Malim pada jam 11.30pg. Kami berjanji untuk bergerak sekali dgn team Assakinah dr KKB & bertemu di Tjg Malim pd jam 12 tgh hari. Dlm perjalanan segalanya berjalan lancar sehinggalah tiba di Tol Gopeng kereta Satria Mivec ku mengalami masalah kerosakkan sistem clutch.

Nasiblah ada member mechanic dr Tjg Malim (Man) yg sudi dtg dr Tjg Malim semata-mata nak tolong kawan dia ni la... tp bayar tetap bayar... he he.. tp tak siap gak , sampai jam 1.30am, kitaorg decide utk tinggalkan keta kat tepi office tol jer.. so kitaorg pun tumpang Pojie & abg dia.. ke Seri Iskandar.. nasib la abg Pojie sudi tunggu kitaorg kat tol tu.. Keta tu lak, esk pgnya baru Man dtg balik utk sambg repair.. sian Man dua kali dtg dr Tjg Malim.. kawan nye pasal... boleh recomen ni... bengkel Man (Mirage Garage) ada kat belakang Bilion Tjg Malim...

Sampai kat Seri Iskandar jam 2.30pg.. makan mlm merangkap sarapan pg kat kedai mamak sehingga jam 3.30pg... pastu Pojie hantar aku & Ujang ke Homestay kat Tmn University ( TQ Team Assakinah CC kerna tumpangkan kitaorg... Tido jam 4.00pg.. Champion..champion... bangun... teriak abg Azmi dr Assakinah nak bangunkan semua yg sodap tido... aku lak rasa baru nak lolap... dah kena bgun balik... apa nak buat dah nasib badan.. Jamboree punya fasal lah..

Tragedi betui la Jamboree kali ni... aku, Ujang & team Assakinah pg lg dah sampai kat depan garisan permulaan utk tunggu flag off... bila flag off... aku & Ujang tak kayuh lg... yg lain dah 10 minit berlepas... aku & Ujang tggu Pojie, Fahmi & Izani yg terlewat...itulah namanya semangat kekayuhan... Tapi nak pendekkan cerita... aku jadi ironman la pulak coz dr 780 peserta, aku dpt no 106... itupun gerak lewat 10 minit dr peserta lain... nasib ada chickenrun cikit2... he he.. semuanya berlaku dgn izin Allah...

Hu hu.. Keta rosak kat Tol Gopeng...

Man.. machanic & jg kawan aku dlm arena lumba keta...

Ujang & Pojie tekun ambil kelas mlm, belajar buka gearbox keta... pada hal perut dah lapar giler...

Dari jam 2.00ptg sampai jam 1.30pg...Sian Man...tapi dia ni mmg kuat semangat...

Bergambar bersama2 Team Assakinah CC sblum bergerak ke tempat permulaan Jamboree...

Ujang, Mat Nor, Janggut & Man K...

Peserta yg berpusu-pusu untuk bersedia di garisan permulaan... mula2 je depan.. pas tu, hampeh.. he he ...

Aku berjaya menawan sebuah puncak pendakian....

Aku berjaya menamatkan kayuhan sehingga sampai kelima2 CPs....

Selesai Jamboree Seri Iskandar yg merupakan pembukaan tahun 2010...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts